سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژگی های پارکت لمینت آرتا

ویژگی های پارکت لمینت آرتا

به گزارش خبرگزاری تسنیم یکی از کفپوش های پرطرفدار در فضاهای مسکونی و تجاری پارکت لمینت می باشد که ظاهری بسیار مشابه با چوب طبیعی دارد اما در واقع چنین نیست، پارکت لمینت ها که برای راحتی به آنها لمینت، کفپوش لمینتی و پارکت گفته می شود از چوب خام تهیه نمی شوند.

پارکت آرتا و تقریباً همه لمینت های باکیفیتی که در بازار مشاهده می کنید دارای ساختار 4 لایه هستند، لایه تحتانی، لایه مغزی (میانی)، لایه پرینت و درنهایت لایه اورلی. ویژگی لایه های به کار رفته در لمینت می تواند بهترین برند پارکت لمینت را مشخص کند، درواقع فقدان یک لایه یا استفاده از مواد اولیه بی کیفیت در هر یک از لایه های ذکر شده می تواند کیفیت آن را تا حد بسیار زیادی تغییر دهد.

لایه تحتانی لمینت آرتا

لایه تحتانی در پارکت آرتا لایه ای است از جنس رزین که یک ماده بسیار چسبناک می باشد، رزین در آب حل نمیشود و از این بابت نگرانی وجود ندارد؛ این موضوع وقتی اهمیت می یابد که لمینت با سطح زمین که اغلب مرطوب است در تماس قرار می گیرد، از طرفی دیگر چسبندگی بیش از حد آن منجر به عدم نفوذ پذیری آب و رطوبت به لایه های فوقانی می شود.

لایه مغزی پارکت ARTA

مغزی مهم ترین لایه پارکت لمینت است و کیفیت آن نقش مهمی در تعیین کیفیت و استحکام آن دارد، در کفپوش های با کیفیت این لایه از جنس فیبر با چگالی بالا که به لاتین به آن HDF میگویند ساخته می شود؛ البته برخی از تولیدکنندگان سودجو برای پایین آوردن قیمت تمام شده از لایه فیبر با چگالی متوسط که به آن MDF گفته می شود استفاده می کنند، این موضوع می تواند دوام و استحکام محصول را تا میزان بسیار زیادی کاهش دهد، البته این نگرانی در مورد پارکت آرتا وجود ندارد.

لایه پرینت پارکت لمینت

ظاهر چوب مانند لمینت یعنی همان تصویری که شما از بهترین برند پارکت می بینید مربوط به لایه ای پرینت شده است که بر روی لایه مغزی چسبانده می شود، درواقع لایه مغزی به خودی خود فاقد طرح بوده و اغلب به رنگ کرم می باشد، لایه پرینت به منظور افزایش زیبایی ظاهری اضافه می شود

بنابراین می توان گفت این لایه مسئول حفظ زیبایی ظاهری محصول است، در مورد پارکت آرتا این لایه از تنوع فوق العاده بالایی برخوردار است، این موضوع سبب شده است که بتوان از آن در پروژه های مختلف و در سبک های دکوراسیونی متنوع استفاده شود.

لایه اورلی لمینت آرتا

شاید بتوان ادعا کرد که پس از لایه مغزی لایه اورلی از بیشترین سطح اهمیت برخوردار است، لمینت ها بشدت در برابر ضربه و خط و خش آسیب پذیر هستند، به همین دلیل اورلی به ساختار پارکت لمینت ها اضافه شد، این لایه دارای ترکیباتی شامل اکسید آلومینیوم به همراه رزینی خاص می باشد، البته وجود اورلی به لحاظ زیبایی نیز اهمیت دارد و سبب براقیت سطحی محصول می شود.

وجود این لایه در بهترین برند پارکت لمینت حتمی ست اما برندهای متفرقه موجود در بازار بعضاً به منظور کاهش هزینه های تمام شده اقدام به حذف این لایه می کنند، این سودجویی منجر به کاهش شدید طول عمر پارکت می شود.

مزیت های استفاده از پارکت آرتا

در این بخش به ویژگی های کلیدی این لمینت محبوب می پردازیم:

سیستم گرمایش از کف

این روزها سیستم های گرمایشی از کف جای شوفاژ و بخاری های مرسوم را گرفته است، استفاده از چنین سیستم های نوینی می تواند در مصرف انرژی صرفه جویی کرده و گرما را به طور یکنواخت در فضای منزل به جریان بیاندازد؛ اما در این بین یک مشکل نه چندان کوچک وجود دارد و آن محدودیت استفاده از کفپوش های چوبی و لمینت است.