سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معاملات در فایل کوین

در آوریل 2021 بنیاد فایل کوین تعداد 50.000فایل کوین به ارزش 10,000,000 دلار به آرشیو اینترنت اهدا کرد. علاوه بر این، بروستر کاله، بنیان‌گذار آرشیو اینترنتی و وندی هانامورا، مدیر مشارکت، به هیئت مشاوران فایل کوین و بنیاد فایل کوین برای وب غیرمتمرکز پیوستند

 

فایل کوین چگونه کار می‌کند

 

شبکه فایل کوین یک شبکه توزیع شده و همتا به همتا (Peer to Peer) است که توسط همتایان فایل کوین که به روش‌های مختلف مشارکت می‌کنند تشکیل شده است.

 

همتایان از طریق کانال‌های امنی که از آن برای توزیع اطلاعات در شبکه استفاده می‌کنند. (شایعه‌پردازی)، برای انتقال داده‌ها بین خود و کشف سایر همتایان، ارتباط برقرار می‌کنند و برای کشف سایر همتایان، یک گروه کاملا محافظت شده مرتبط دارند که در آن اطلاعاتی مانند بلوک‌ها و پیام‌ها به سرعت جریان می‌یابند حتی زمانی که هزاران نفر از همتایان شرکت می‌کنند.

 

مشتریان فایل کوین همتاهایی هستند که زنجیره بلوکی فایل کوین را همگام می‌کنند و پیام‌های موجود در هر بلوک را تأیید می‌کنند که پس از اعمال، یک وضعیت جهانی ایجاد می‌کند.

 

مشتری‌های فایل کوین همچنین می‌توانند انواع مختلفی از پیام‌ها را با پخش آنها در شبکه منتشر کنند. به عنوان مثال، یک کلاینت می‌تواند پیامی برای ارسال FIL از یک آدرس به آدرس دیگر منتشر کند. گره‌ها می‌توانند معاملات ذخیره‌سازی و بازیابی را به ماینرهای فایل کوین پیشنهاد کنند و هزینه آنها را در حین اجرا بپردازند.

 

ماینرهای فایل کوین

ماینرها با اجرای انواع مختلف معاملات و اضافه کردن بلوک‌های جدید به زنجیره (هر 30 ثانیه) خدماتی را به شبکه ارائه می‌کنند که برای آن پاداش‌های FIL جمع‌آوری می‌کنند. اجرای یک ماینر فایل کوین یک کار بسیار فنی با الزامات سخت‌افزاری قوی است که برای تکمیل مدارک لازم، لازم است از Lotus Miner که پیشرفته‌ترین نوع استخراج امروز است استفاده شود.

 

معاملات در فایل کوین چیست؟

 

دو نوع معاملات اصلی در فایل کوین وجود دارد: معاملات ذخیره‌سازی و معاملات بازیابی.

 

قراردادهای ذخیره‌سازی توافقاتی بین مشتریان و استخراج‌کنندگان ذخیره‌سازی برای ذخیره برخی از داده‌ها در شبکه هستند. هنگامی که یک معامله آغاز شد، و ماینر داده‌ها را برای ذخیره دریافت کرد، به طور مکرر به زنجیره ثابت می‌کند که همچنان داده‌ها را طبق توافق ذخیره می‌کند تا بتواند پاداش جمع‌آوری کند، در غیر این صورت، ماینر بریده شده و FIL را از دست خواهد داد.

 

معاملات بازیابی توافقاتی بین مشتریان و ماینرهای بازیابی (که ممکن است استخراج‌کننده‌های ذخیره‌سازی نیز باشند یا نباشند) برای استخراج داده‌هایی هستند که در شبکه ذخیره می‌شوند (به روشی سریع و قابل‌اعتماد). برخلاف معاملات ذخیره‌سازی، این معاملات خارج از زنجیره انجام می‌شود و از کانال‌های پرداخت برای پرداخت تدریجی داده‌های دریافتی استفاده می‌شود.

 

بازیگران

 

بازیگران یک الگوی طراحی نرم‌افزار برای مدیریت وضعیت هستند. حساب‌ها و هر چیزی که دارای حالت است، مانند موجودی حساب، به عنوان یک بازیگر اجرا می‌شود. بازیگران معادل فایل کوین قراردادهای هوشمند در ماشین مجازی اتریوم هستند. به این ترتیب، بازیگران اجزای بسیار مرکزی سیستم هستند. هرگونه تغییر در وضعیت فعلی بلاک‌چین فایل کوین باید از طریق بازیگر ایجاد شود.